6

امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در نیشابور



ایسنا/ خراسان رضوی رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور گفت: ریزش کوه و مسدود شدن جاده محور دامنجان بر اثر بارندگی شدید منجر به مسدود شدن 500 دستگاه خودرو شد و امدادرسانی لازم صورت گرفت.

اسماعیل شاه بیگی در گفت وگو با ایسنا، از وقوع بارندگی شدید در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: امروز بارندگی شدید در شهر بار خسارات زیادی به باغات و جاده ها وارد کرد.

وی همچنین با بیان اینکه تعداد زیادی از خودروها و شهروندانی که برای طبیعت گردی به این شهرستان آمده بودند بر اثر بارش شدید باران گرفتار سیل شدند، گفت: علیرغم اخطارها امروز همزمان با بارندگی ها همایشی برگزار می شود. برگزار شد که با حضور تعداد قابل توجهی از مسافران و گردشگران از طریق شهر جریان یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور به محبوس شدن چند خانواده در 17 خودرو در قالب 54 نفر در بالای آبشار بار اشاره کرد و اظهار داشت: پس از ایمن سازی تمامی این افراد رهاسازی و به مکان امن منتقل شدند.

وی با بیان اینکه بیشتر این افراد از شهرهای اطراف از جمله مشهد، سبزوار و… به این منطقه آمده بودند، گفت: این افراد از دیروز به این منطقه آمده بودند و غافلگیر شدند.

شاه بایگی همچنین خاطرنشان کرد: جاده دامنجان به بار به دلیل بارندگی شدید و بارندگی های کوهستانی به مدت 4 ساعت مسدود بود و حدود 500 خودرو از دو طرف گیر کرده بودند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سیل امروز تلفات جانی نداشت، اذعان داشت: به گفته اهالی منطقه در 30 سال گذشته چنین بارندگی با این شدت را ندیده بودند و بر اساس خساراتی که به جا مانده بود قسمت زیادی از آن محور دامنجان آسیب دید. او نیاز به بهبودی دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور با بیان اینکه با توجه به حضور به موقع نیروهای هلال احمر خوشبختانه خسارتی به خودروها وارد نشده است، گفت: تا زمان بازگشایی جاده و حفظ سلامت شهروندان، گردشگران و مسافران. ، خودروهایی که آنها اجازه تردد نداشتند.

وی ادامه داد: در مجموع 5 اکیپ 18 نفره در زمان بارندگی و سیل امروز در نقاط مختلف خدمات رسانی به شهروندان، گردشگران و مسافران را بر عهده داشتند. البته شهرداری باروو و اکیپ های راهداری نیز کمک بزرگی کردند.

شاه بایگی گفت: با وجود اینکه هم اکنون تمامی محورهای منطقه باز است و تردد در آن جریان دارد اما از رانندگان تقاضا داریم با توجه به خسارت وارده به جاده احتیاط کنند.

وی از از سرگیری بارندگی از فردا شنبه خبر داد و افزود: علیرغم اینکه سازمان هواشناسی به طور مداوم هشدارهای لازم را می دهد، متاسفانه بسیاری از شهروندان توجهی نمی کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور به هموطنان توصیه کرد به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و در مواقع ضروری با شماره اورژانس ۱۱۲ تماس بگیرند. همچنین حتی الامکان در شرایط نامساعد جوی از صعود به قله و تردد غیر ضروری خودداری کنید.

همچنین فرماندار بردسکن از وقوع سیل در بیش از 40 نقطه در بستر رودخانه این شهرستان خبر داد و گفت: سیل در اکثر نقاط به برخی از زیرساخت های شهرستان خسارت وارد کرده که برآورد اولیه کارشناسان راهداری بیش از 3 میلیارد است. تومان.

علی دهگان زاده خاطرنشان کرد: ستاد عملیاتی پیشگیری، هماهنگی و مقابله با بحران شهرستان بردسکن در آماده باش است تا در صورت بروز مشکل، اقدامات لازم و فوری برای رفع آن انجام شود.

فرماندار این شهرستان در سبزوار از بازگشایی راه ارتباطی دو روستای سیل زده که بر اثر سیلاب مسدود شده بود خبر داد و گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل امروز راه روستای ساروک این شهرستان را مسدود و پل جاده بهانگر را تخریب کرد. روستا، برش و راه ارتباطی این روستا.

مهدی سالاری گفت: با فرونشست آب رودخانه و تلاش راهداران راه روستای ساروک باز و مسیر جایگزین برای مردم روستای بهانگر تعیین شده است، بنابراین در روزهای آینده ارتباط جاده این روستا با مرمت پل تخریب شده بازسازی می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا