6

برنامه‌ریزی برای ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان



ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به تدوین برنامه درسی 1403 آموزش و پرورش در راستای نهضت ملی مهارت آموزی از ارائه بیش از 20 میلیون ساعت آموزش مهارتی در سال جاری خبر داد.

شهرام ملای هزاروندی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اهمیت دستیابی به رشد تولید با مشارکت مردم، اظهار کرد: در برنامه پیش بینی شده برای سال 1403، 20 میلیون و 107 هزار و 22 ساعت آموزش از بخش دولتی و خصوصی برای 19 گروه انجام شده است. تعیین شده است. هدف این است که در استان خوزستان معرفی شود.

وی ادامه داد: این میزان تعهد آموزشی شامل 6 میلیون و 876 هزار و 700 نفر ساعت در بخش دولتی و 13 میلیون و 230 هزار و 322 نفر ساعت در بخش موسسات غیردولتی و آزاد خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان تصریح کرد: امسال در قالب نهضت ملی مهارت آموزی برای ارتقای وزن مهارتی، توانمندسازی مربیان فنی و حرفه ای، توسعه و تضمین کیفیت مهارت ها تدوین شده است. آموزش و تربیت نیروی انسانی توانمند.

وی افزود: اگر تقاضا برای آموزش در سال جدید بیش از تعهد باشد، ظرفیت آموزشی برای این کار مهیا است. مشاغل آموزش و پرورش مبتنی بر ارزیابی نیازهای آموزشی برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال مولد و پایدار برای جویندگان کار شهری و روستایی، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

ملایه هزاروندی با اشاره به اینکه این آموزش ها برای 19 گروه هدف در حوزه های خدماتی، کشاورزی، فرهنگی و هنری برنامه ریزی شده است، گفت: گروه های هدف این آموزش ها شامل اقشار ضعیف اجتماعی، معلولان، دانشجویان و فارغ التحصیلان، دانشجویان، بانوان خانه دار هستند. زنان سرپرست خانوار، زندانیان، ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، زندانیان، روستاییان، عشایر، مناطق محروم مرزی، سربازان، کودکان کار، متقاضیان آموزش، افراد دارای بیمه بیکاری، معتادان بهبودیافته و کارمندان. از بنگاه های اقتصادی

وی با بیان اینکه 70 درصد تعهد آموزش های مهارتی در بخش مستقل و غیردولتی ارائه می شود، افزود: در استان خوزستان حدود 55 مرکز دولتی دائمی و بیش از هزار و 500 مرکز مستقل غیردولتی فعال هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا