6

جوکار: مردم با مشارکت در انتخابات اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند



رئیس شوراها و کمیسیون داخلی کشور گفت: مردم در دور دوم انتخابات با مشارکت گسترده بهترین ها و صحیح ترین ها را مشخص و به مجلس دوازدهم می فرستند.

محمدصالح جوکار در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم، اظهار کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات وجود داشت و این راهبرد بر اساس بیانات مقام معظم رهبری بود. در مرحله اول به تصویب رسید. در آن زمان مشارکت بالای مردم تاثیرات بسیاری در صحنه بین المللی و جهانی داشت و نشان از سرمایه اجتماعی نظام داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد کرسی های مجلس دوازدهم در مرحله اول مشخص شده است، پیش بینی می شود در دور دوم با مشارکت گسترده مردم توزیع 45 کرسی باقی مانده را مشخص کنند.

نماینده منتخب مجلس دوازدهم گفت: مردم با مشارکت گسترده بهترین و درست ترین افراد را به مجلس دوازدهم اعزام می کنند، یعنی کسانی که برای حل مشکلات مردم تلاش می کنند و می توانند در حوزه قانون گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

جوخار با بیان اینکه حضور مردم می تواند منجر به انتخاب اصلح شود، افزود: مردم باید بهترین و بهترین نماینده را انتخاب کنند و قطعا مشارکت آنها برای رسیدن به این هدف مهم است.

رئیس کمیته شوراها در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی در مناطق هشت گانه گفت: در مرحله اول انتخابات شوراهای اسلامی تجربه در زمینه برگزاری انتخابات الکترونیکی به دست آمد که به طور کلی روش خوبی است. اکنون دنیا به این سمت می رود زیرا خطا در برگزاری انتخابات الکترونیکی بسیار کمتر است.

وی در پایان گفت: قطعاً در مرحله دوم نقاط ضعف احتمالی برطرف خواهد شد و می توان از این تجربه برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در آینده و سایر انتخابات استفاده کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا